We lopen heel wat feestjes af..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu We lopen heel wat feestjes af..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu

We lopen heel wat feestjes af.....

Door: -=PindaPower=-

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 December 2006 | Suriname, Paramaribo

Vandaag, zondag 17 december, zijn Rachid en ik naar een verjaardag geweest van Niells zijn Surinaamse familie. Mevrouw des huizes belde ons afgelopen week op, met de mededeling dat we welkom waren op de verjaardag van haar zoon (Alle namen weet ik niet meer, het waren zoveel mensen daar!). Erg leuk, maar ook wel spannend. Op bezoek gaan bij een familie die je helemaal niet kent, alleen maar van verhalen. Gelukkig werden we hartelijk welkom geheten, en hoorden wij al direct bij de familie. Niells is daar echt een zoon in huis, en tegen iedereen werd verteld dat ik de schoonzus van Niells ben!Hahaha, echt leuk! Direct natuurlijk een bakje eten onder de neus geschoven gekregen en alle mensen waren erg nieuwgierig naar het geen wat ons naar Suriname gebracht heeft. Dus we hebben voor de zoveelste keer ons hele stage verhaal/ avontuur mogen vertellen.... Rachid had het zo naar zijn zin dat hij zijn tennistraining een uurtje heeft verlaat. De senioren mannen waarmee hij twee keer in de week mee tennist begonnen om 18.00. Rachid is om 19.30 pas bij ze aangesloten. Op dit moment is hij dus aan het tennissen, en heb ik in het internet cafe plaatsgenomen. Straks nog even sporten....

Afgelopen week zijn Madeleine en ik weer druk aan de slag gegaan met ons projectje. Het begint nu echt vordering te maken. Heb er echt een goed gevoel over. Morgen hebben we een stage bijeenkomst, dus we zullen zien wat Drs. Comvalius ervan vindt.

Vrijdag hebben Ras en ik een doos vol met hangmatten retour gestuurd naar Nederland. Gelukkig was er nog een klein beetje ruimte over voor wat van onze eigen spulletjes. Wat kleding, en gebruikte boeken, zijn nu op de terugweg naar Nederland. Een raar idee.... Maar wat nog erger is.... Het doet er ongeveer 8 weken over. Dus wanneer ik terug ben komt ook de doos pas aan.... Na het versturen van de doos, een heel gedoe, want de mannetjes daar bekijken al je spullen, zijn Ras, Madeleine en ik richting de Waterkant gegaan. Hier kun je lekker op een plastic stoel op het terras zitten, met het uitzicht op de Suriname rivier. Na even lekker gekletst te hebben zijn we even gaan zwemmen in Torarica, jajaja de afgelopen week is het mooi weer geweest.

"s Avonds zijn we met zijn drieeen naar de verjaardag van onze stagebegeleider geweest. We hebben er erg genoten, leuke mensen, en leuke verhalen. We zijn er inmiddels ook achter dat de fam. Comvalius een familie is die allen een erg verschillend beroep hebben, maar allemaal wel geslaagd zijn in de dingen die ze doen! Zo is Elfried natuurlijk een goede ortho- pedagoog geworden, en zijn broer een goede muziekant (bekend in NL). Verder is zijn zus mevrouw Dorothea (die is met Jef getrouwd) uit Goede Tijden Slechte Tijden... Lachen toch???
Verder heb ik een man gesproken die woonachtig is in Zevenaar (ja ja Cees....) en tevens heeft hij in de begin jaren '90 gerevalideerd in Groot Klimmendaal. Hier heb ik een aantal jaren later stage gelopen voor mijn derde jaars stage van het CIOS. Voor zijn revalidatie periode woonde hij in Bennekom, bij de Panoramahoeve. Hoe bijzonder kan het allemaal zijn!!!!

Zaterdag hebben Ras en ik de hele middag Kolonisten van Catan gespeeld. Verder hard aan de slag geweest voor school! De uren vlogen voorbij... Opeens bleek dat Shaggy (je weet wel, van: It was'nt me..)al aan het op treden te zijn op het Onafhankelijksplein. Eenmaal daar aangekomen was het mega druk. Dus we hebben er niks van gezien (eigen beslissing). In de avond samen met Ras een drankje gedaan en om 02.30 ons bedje in gegaan,....

Morgen, het begin van weer een nieuwe week, en nieuwe ervaringen!

  • 18 December 2006 - 06:56

    Mir:

    YES, nu ben ik een keer als eerste! Wat leuk om bij andere families op bezoek te gaan. Raar zeg om nu al spullen terug te sturen, 8 weken wat lang..
    Lekker nog een weekje en dan KERSTvakantie.. Ik moet nog maar 2 keer naar Urk, echt snel is het gegaan, wel raar om straks afscheid te nemen..
    Kus aan je Man

  • 18 December 2006 - 08:40

    Niells:

    He lieve kim,

    Goed om te lezen dat julli het naar jullie zin hebben gehad!

    leuk om je verhaal te lezen!

    Het aftellen is nu begonnen....!!

    Dikke kus van mij

  • 18 December 2006 - 11:31

    Cees:

    Het is weer super leuk om je verhaal te lezen, geniet maar van de vele feesten en alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.

    Ben wel benieuwd naar die man uit zevenaar.

    groeten xxx Cees

  • 18 December 2006 - 13:11

    Mathilde:

    he kim,
    leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Wat betreft het afstudeerproject ben je al heel wat verder dan ik. Fijn dat het zo goed loopt.
    groetjes Mathilde

  • 18 December 2006 - 14:20

    Nella:

    Hi Kim!
    Leuk verhaal man... even op bezoek bij een familie die je nog niet kent haha... Zo te horen is het in Suriname 1 grote familie daar... Owww,... ik hoef morgen alleen nog maar les te geven! Dan dodnerdag kerstviering op school en vrijdag VAKANTIE!!!!!!!!
    Kussie -xx-

  • 18 December 2006 - 18:22

    Madeleine:

    Hey girl!!!!

    THNX for the props die je me in je vorige update gaf!!!(I know dat was de vorige update maar beter laat dan nooit, je bent ook zo snel met je updates!!!)
    Ben ook echt blij met de vorderingen die we maken en ben ook wel een beetje trots op mezelf hihihi en natuurlijk ook op jou!!!!!

    De tijd gaat inderdaad echt snel he, we beginnen de druk nu goed te voelen! Iedereen zegt wel telkens voordat je het weet ben je weer terug in NL maar nu merken we het pas echt he!!!!

    Dussss nog even hard er tegen aan!!! We gaan het halen en hoe?!?!?! hahahaha

    kus
    LaineY

  • 18 December 2006 - 18:31

    Cis:

    zo, je had dus weer een weekje vol verrassingen en ervaringen. Het klinkt allemaal goed. Leuk dat al die mensen zo gastvrij zijn en jullie zo maar opnemen in hun familie.

    Wat gaan jullie doen met de kerst. Hebben jullie daarvoor uitnodogingen gehad om het op z'n surinaams te vieren?

    kus

  • 18 December 2006 - 21:11

    Christi:

    Shaggy missen is een schade Kim! foei ;)
    En dan mensen ontmoeten die in relatie staan met Jef, jullie doen het goed daar!!
    Blijf genieten, en doe je best met de spelletjes! Als je terug bent kan ik je misschien nog n paar leuke kaartspelletjes leren, daar raak je vast ook snel aan verslaafd...
    Take care,
    tang bung

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2007

Ik ben er weer...

29 Januari 2007

De familie is weer compleet...

23 Januari 2007

Mijn dagen in het binnenland....

16 Januari 2007

Op het laatste nippertje toch nog....

12 Januari 2007

stage is afgerond....
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 64381

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: