De familie is weer compleet... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu De familie is weer compleet... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu

De familie is weer compleet...

Door: -=PindaPower=-

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 Januari 2007 | Suriname, Paramaribo

Dag lieve allemaal,

Jah jah,.. eindelijk was het afgelopen woensdag zo ver. Na een hectische dag (o.a auto had kuren, veel boodschappen doen, afscheid van Rachid op zijn stage) zijn we rond een uurtje of 16.00 richting de Zanderij gereden om Jan, Bertha, Kerstin, Niells en papa en mama op te halen. De hele dag was ik al een beetje zenuwachtig en geirriteerd (erg gezellig dus). Eenmaal daar aangekomen verdwenen de zenuwen en leek het wachten een eewigheid te duren. Gelukkig was er geen vertraging en zette het vliegtuig 5 minutene voor de echte aankosmttijd voet op Surinaamse bodem. Ik heb lang door een hek gekeken of ik "mijn mensen" uit het vliegtuig zag stappen. Maar helaas heb ik geen glimp van ze op kunnen vangen. Op een gegeven moment, 15 min na aankomst, kwamen de eerste mensen de aankosmthal uit. Ook Kerstin, mama en Bertha lieten een glimp zien. Toen ik Kerstin zag sprongen de tranen plost in me ogen. Ook het zien van me moeder was een geweldig moment. Jammer genoeg kwamen ze alleen even snel een karretje halen om hun koffers mee op te halen en waren ze dus in een mum van tijd weer verdwenen. Na ongeveer een half uur kwamen ze dan eindelijk de aankomsthal uit. Kerstin was zo snel dat een laatste check niet meer nodig was. Hup,... ze vloog zo in me armen!!!! En de zusjes waren weer samen.... Een fantastisch gevoel!!!!!!! Ook het weerzien met pap en mam en Niells en natuurlijk mijn oom en tante was geweldig. Het is zo raar om iedereen weer te zien. Maar eigenlijk ook heel snel weer normaal.

Ik heb zo veel te vertellen over hoe & wat. Maar aangezien ik bezoek heb, en heeeel veel moet laten zien in de stad Paramaribo (cultuur, natuur en natuurlijk de winkels) en omstreken heb ik weinig tijd om mijn site up to date te houden.

Vandaag zijn we terug gekomen van een 3- daagse trip Brwonsberg. Fantastisch om Suriname eens van een hele andere kant te zien. Nieuw Aurora was mooi, Brownsberg ook, maar op een andere manier. Hier veel gelopen naar prachtige watervallen en veel dieren gezien zoals apen, slangen, boskonijnen, spinnen, vlinders, en libelles. Morgen een dagje rust in de stad. dinsdag gaan we naar de Jodensavanne en Blaka watra, woensdag staat een dag plantagetour gepland en donderderdag en vrijdag een 2-daagse trip Galabi. Daar hopen we schildpadden te gaan zien. Zaterdag hebben we een laatste dag in de stad en zondag is het vertrek naar Nederland. Voor de liefhebbers: MAANDAG 09.00 staat ons aankomst op Schiphol gepland :-)!!!

Wanneer ik in Nederland ben zal ik een uitgebreid verslag op me site zetten van de belevenissen van afgelopen dagen...

Het gaat hier allemaal goed, en we genieten vol op!

  • 29 Januari 2007 - 06:57

    Eva:

    Hoi Lieve Kim! De tranen sprongen me nu al in de ogen bij het lezen hoe het weerzien was! Dat word wat maandag! Kun je me nog even het vluchtnummer mailen/smsen/hyven? Ik wens je/jullie echt ONWIJS veel plezier met de familie!! Geniet er van en van elkaar!
    Dikke kus, Eva

  • 29 Januari 2007 - 07:13

    Henri:

    Ha Kim en natuurlijk de rest van de familie!
    Lees dat jullie je eindelijk in Suriname hebben verenigd. De eerste trip is ook gemaakt. Er zullen vast vele foto's zijn gemaakt. We wachten af! Uiteraard zien we jullie de 10de!Maandagmorgen......groeten uit Wageningen....

  • 29 Januari 2007 - 07:21

    Lora:

    Ha familie,

    Hebben jullie nog wel een beetje vrije tijd of hebben Kim en Ras alles volgeboekt voor jullie??

    Maandagmorgen op Schiphol.... ik zal wel willen maar wordt een beetje moeilijk (collega al vrij..)!

    Ik zie jullie in elk geval de 10e! Heel veel plezier nog.

    Kus Lora

  • 29 Januari 2007 - 08:37

    Eefje:

    Lijkt me helemaal geweldig zo'n hereniging!!! Zie het al helemaal voor me. En dan maandag weer alleen dan op schilphol. Helaas moet ik werken maar ik zie je op school en spreek je dan zekers nog even. Veel plezier de laatste dagen daar!!! Liefs eef

  • 29 Januari 2007 - 11:33

    Mo:

    jeetje kim, de tranen sprongen bij mij ook in de ogen toen ik je verhaal las,aan de ene kant om te lezen over de hereniging en aan de andere kant hoe graag ik wel niet terug wil.
    geniet ze en tot snel!
    xxx

  • 29 Januari 2007 - 16:26

    Kers:

    HET IS ZO LEUK EN MOOI HIER IN SURINAME!!! WE GENIETEN HIER MET ZIJN ACHTEN!


  • 29 Januari 2007 - 16:46

    Coby:

    Wow, te gek om te lezen dat het onze buurtjes goed gaat en dat ze enorm genieten. Hier ook alles goed - nog heel veel plezier met elkaar! We zijn weer benieuwd naar de verdere avonturen!
    Groetjes, Coby (ook van Paul)

  • 29 Januari 2007 - 21:24

    Christi:

    wat fijn voor je dat je je zussie weer in je armen kon sluiten!! Geniet maar van jullie samen zijn! Ook met de rest van de fam. natuurlijk. En geniet van al het moois wat jullie daar kunnen zien, vordat je het weet is t weer voorbij...
    Blijf genieten, kus

  • 29 Januari 2007 - 21:24

    Sylvia:

    En bij mij sprongen de tranen ook in de ogen, na het lezen van je vehaal! Wat een stel huilenbalken zijn wij toch!(grapje)
    Geniet er nog lekker van en de groetjes aan de familie.

    VEEL LIEFS UIT WAGENINGEN

  • 30 Januari 2007 - 14:27

    Marieke:

    Ha Kim,

    Wat fijn dat je familie er is! Geniet van de komende week en ik ben benieuwd naar je verhalen!
    x Marieke

  • 30 Januari 2007 - 14:58

    Mir:

    Lieve Liefste Pinda's..
    Yes jullie zijn weer bijelkaar..
    Erg goed om te horen!
    Denk aan jullie, geniet daar nog een hele week!
    Liefsssss gaat PRIMA hier!

  • 30 Januari 2007 - 17:59

    Ilja:

    Geweldig, nu met zijn allen weer samen! kun je alles laten zien, en zelf ook nog bekijken!! met alle tripjes. nog even genieten meid, minder dan een week en dan ben je weer op de hollandse bodem... zal echt vreemd zijn. maar de herrinneringen blijven...
    Kus!

  • 04 Februari 2007 - 16:50

    Sjoukje:

    hoi kim!
    watleuk om te lezen dat jullie nu nog even samen kunnen genieten in Suriname!
    Alvast een hele goede terugreis en tot zaterdag!
    Groetjes Sjoukje

  • 05 Februari 2007 - 07:37

    Aniet:

    Nu ik dit schrijf zullen jullie denk ik nog wel in het vliegtuig zitten of zetten jullie heel misschien net voet op Hollandse bodem...! Wat zal je een dubbel gevoel hebben he, maar vergeet niet...de herinneringen hou je voor altijd en NL is ook heeeel erg leuk;-) Meis, tot snel x

  • 05 Februari 2007 - 12:21

    Henri:

    Ma Kimmi,
    WELKOM in Nederland! Ik heb je vandaag al heel even kort gesproken. Jullie hebben wel een hele koude dag uitgekozen. Vanochtend was het alweer de autoruiten ijsvrij maken. Maar het is dan ook "winter". Wij zijn aanstaande zaterdag van de partij in Zeist
    Liefs en groeten Hanny en Henri.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2007

Ik ben er weer...

29 Januari 2007

De familie is weer compleet...

23 Januari 2007

Mijn dagen in het binnenland....

16 Januari 2007

Op het laatste nippertje toch nog....

12 Januari 2007

stage is afgerond....
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 64368

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: