BoOnanZa..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu BoOnanZa..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu

BoOnanZa.....

Door: -=PindaPower=-

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 December 2006 | Suriname, Paramaribo

Ik verslaafd aan een spelletje,... Dat is wel heel lang geleden. Maar Boonanza heeft gewonnen van mijn anti- spelletjes gevoel. Ras en ik spelen het met veel plezier meerdere keren per dag! Helaas heb ik nog nooit gewonnen, maar merk ik dat ik steeds meer "inzicht" begin te krijgen en dus waarscijnlijk een deze dagen wel ga winnen van hem!

Donderdag hebben Ras en ik een dagje ontspanning gehad. Ik weet niet wat het is, maar nog steeds ben ik ontzettend moe. In de avond doen we geen gekke dingen, liggen optijd op bed. Maar elke ochtend is het vechten met de wekker. Hij gaat zo vroeg.... We zijn een beetje bezig gegaan met school, Boonanza gespeeld en hebben alle was weggewerkt van de afgelopen dagen. Omdat het de laatste tijd zo slecht weer is, heeft wassen niet veel zin. Ten eerste droogt je was niet. Of omdat het toch weer nat wordt door de regen, of het is na een dag droog, maar stinkt het zo erg omdat het te lang vochtig aan de waslijn heeft gehangen! Alles is nu weer gewassen, weer keus genoeg om elke ochtend te bedenken wat ik aan trek.
In de avond zijn Ras en ik lekker gaan eten bij Sarinah, een Indonesisch restaurantje. We hebben daar voor Surinaamse begrippen een kleine maalijd gegeten. Maar onze buiken waren goed gevuld.... Jammie!!! S' avonds in bed een potje Boonanza gespeeld, en uiteindelijk inslaap gevallen.

Vrijdag ben ik alleen naar school gegaan. Madelein was ziek. Ik had een aantal gesprekken gepland staan. Waaronder ook een aantal intakes. Poeh poeh.... Het lijkt wel of ik alle verhalen over misbruik te horen krijg! Ik ga verder niet in op details, maar het komt hier vaker voor dan men denkt.... Ik was na deze dag dan ook best moe, en had me hoofd vol van alles wat ik gehoord had. In de middag een gesprek gehad met een project voor schoolgaande tienermoeders. Dit project is ervoor om tienermoeders te helpen tijdens hun school en steun en begeleiding te bieden. Een mooi initiatief. Bij ons op school zijn er ook een aantal tienermoeders, dus voor ons van belang om er wat extra informatie over te krijgen. Helaas was de mevrouw waar ik een afspraak mee had drie kwartier te laat!!!! AAHHHH!!! En vond ik het gesprek nog al tegen vallen. Ze zat rusteloos op haar stoel en was niet van plan meer te vertellen dan noodzakelijk. Op mijn vragen kreeg ik korte en oppervlakkige antwoorden. Beetje jammer dus!
Vrijdag avond met Ras naar de film geweest, en daarna weer snel gaan slapen... Om de volgende ochtend pas om 11.30 wakker te worden,....

In alle haast zaterdag ochtend aangekleed en richting het Vat gegaan. Hier had ik een afspraak met een meisje, Wietske, van Suri*Stars. Dit is een organisatie doe allerlei schoolmateriaal en middelen via scholen uit NL bij elkaar heeft gezocht en dit in een grote container richting Suriname hebben laten komen. Nu is Wietske hier om al deze spullen in Nieuw Aurowa uit te gaan delen aan een basisschool (haar oude stage school). In NL had ik al contact met haar, en nu in Suriname heb ik met haar gesproken over wat mijn bijdrage kan zijn binnen de verspreiding van de spullen. Helaas heb ik het druk op stage en met mijn afstuderen dat ik de week na mijn laatste stage week pas de mogelijkheid heb om met haar naar Nieuw Aurowa te gaan. 17 januari ga ik weg, en wat precies de bedoeling is weet ik niet. Misschien dat ik met mijn pedagogische kennis het een en anderd daar op school kan doen, en korte observaties uit kan voeren en feedback aan de leerkrachten geven over de interactie etc. met de leerlingen! Tevens is het natuurlijk de bedoelig me bezig te gaan houden met de materialen, en het uitleggen van verschillende methodieken die bij de meegebrachte spullen horen. Eén dag voor de komst van pap, mam, Kers, Niells en oom en tante kom ik terug!
Gelukkig is Wietske aan het kijken of Ras op sport gebied iets kan doen in Nieuw Aurowa... Dan kan hij ook gezellig mee!

Zaterdag avond uiteraard weer naar de film geweest. Deze keer draaide er twee leuke!!! Daarna nog wat wezen drinken met een heel stel mensen..... Erg gezellig... Maar laat in bed.....

Vandaag schijnt de zon dus eindelijk weer... Tijd voor een duik en zonnestralen op mijn alweer "blanke" huidje!!!!

  • 10 December 2006 - 17:43

    Rachid:

    Hi kleintje,

    Mmm... de eerste zin klinkt mij als muziek in de oren ;): Verslaafd aan een spelletje. Ik hoop dat dit het begin is van een nieuw tijdperk!

    Nieuw Aurora is inderdaad een leuk project. Waarschijnlijk dat ik wel iets kan betekenen op sportgebied: sporttoernooi initieren, materiaaldonatie o.i.d.

    -x-

  • 10 December 2006 - 18:23

    Christi:

    Klinkt heftig wat je zo al te horen krijgt op je stageplek, maar daardoor des te meer uitdaging om er het beste van te maken, en om je te beseffen dat het prachtig is wat jij voor hen wilt betekenen!!
    En ja, spelletjes. Eigenlijk ben ik erg anti, maar diep van binnen kan ik er ook van genieten, alleen ik verlies altijd, of het nou triktrak of blijmi of mens-erger-je-niet is, ik bak er niets van, maar toch blijf ik het leuk vinden, dat is ook een kunst ;)
    Leuk dat jullie zo vaak naar de film gaan! Mike en ik hebben 10 dagen 4 filmnetten, met de bedoeling je lekker te maken, en in de hoop dat je wat extra centjes gaat betalen.Dat gaan we natuurlijk niet doen, maar ik geniet nu wel al 10 dagen van films :)
    Heel veel plezier daar, en je hebt nog een mail van me tegoed, die komt eraan, promise!!
    xxx

  • 10 December 2006 - 18:24

    Cis:

    hoi verslaafde!
    ja, je bent nooit gek geweest op spelletjes, leuk dat er nu een spel is die de ommekeer teweeg heeft gebracht.

    Leuk hoor dat jullie mee kunnen werken aan het project van Suri Stars.

    kus

  • 10 December 2006 - 20:01

    Kers:

    Hi Zus, goede keus dus het spelletje! Heb je te danken aan Mirjam..zei verteldeme dat het een leuk spel is! Veel plezier nog met spelen! Leuk dat je het nog met Suri Stars hebt kunnen regelen, dacht eigenlijk dat het al van de baan was..... Maar je hebt dus nog een gaatje gevonden! LEUK!

    Dikke kus...
    NOG 6 WEKEN....YOEHOE

  • 10 December 2006 - 20:04

    Adth:

    Lijkt me leuk dat project met Suri*Stars. dat is weer een beetje extra kennis maken met Suriname naast je stage en andere ervaringen.
    Goed dat de zon weer gaat schijnen. Waarschijnlijk weten ze dat we er aan komen! Adth

  • 11 December 2006 - 08:52

    Eefje:

    ha,ha weet je wel dat Boonanza dat spel is dat we op meditatieweekend hebben gedaan (met veel succes hi,hi). Volgens mij kende ik de spelregels niet zo heel goed. Kan je het me mooi leren als je terug komt. Nog bedankt voor je lieve mail ik laat snel weer van me horen. x

  • 11 December 2006 - 16:46

    Sjoukje:

    Hey! leuk om weer een berichtje te lezen!! Wat fijn dat je met dat project weer wat meer kan beteken voor iedereen!! Nog bedankt voor je mailtje! geniet van de zon ( als die vandaag ook schijnt?) en ik laat snel weer wat van me horen!! Ondertussen hou ik je verhaaltjes bij!! groetjes Sjoukje

  • 12 December 2006 - 15:13

    Aniet:

    Hmmm ik kan me dat spel niet meer herinneren hoor, op dat meditatieweekend... maar was toen denk ik te druk met zweven, hehe! Kan me voorstellen dat de gesprekken die je voert zwaar vallen, wel heftig ook hoor! Maar gelukkig wordt t dus weer beter weer en kan je daarna van t zonnetje genieten om t allemaal van je af te laten glijden :-) Hier wordt t langzaamaan ietsje kouder, dus geniet ervan! Kus

  • 13 December 2006 - 20:40

    Anne:

    He kim en Rachid, wat super om jullie verhalen te lezen!Geniet nog maar even daar!Want in Nederland is echt alles al weer het zelfde. Ik ben al helemaal gewend.Suriname lijkt alweer zo ver weg....helaas...Groetjes daar! Kus Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2007

Ik ben er weer...

29 Januari 2007

De familie is weer compleet...

23 Januari 2007

Mijn dagen in het binnenland....

16 Januari 2007

Op het laatste nippertje toch nog....

12 Januari 2007

stage is afgerond....
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 64380

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: