Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu

Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht....

Door: -=PindaPower=-

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 December 2006 | Suriname, Paramaribo

Nadat we alle vier maandag onze middenevaluatie hadden gehad bij Dhr. Comvalius hoeven we gelukkig niet bang te zijn dat we de aankomende weken niks te doen hebben! Madeleine en ik hebben veel besproken en er zijn een aantal dingen die we aan moeten aanpassen m.b.t. ons afstuderen. Wel is het een heleboel werk wat we moeten doen, en wordt er hoog ingezet op ons product dat we hier achter laten! Het wordt de laatste weken dan nog even hard werken om een goed product af te leveren....
Na het vermoeiende gesprek zijn we thuis lekker wentelteefjes gaan eten en zijn we tussen de buien door naar de stad gegaan. Aangezien de Sint dinsdag bij ons op bezoek zou komen waren cadeautjes natuurlijk een verplichting. uiteindelijk hebben we snel onze cadeau's kunnen vinden en zijn Rachid en ik naar het filmfestival gegaan. Beetje jammer, want beide films waren geen bal aan!

Dinsdag zijn Madeleine en ik naar school gegaan. Eenmaal daar aangekomen bleken er geen kinderen zijn ingepland voor gesprekken. De schoolhoofd had daar even geen tijd voor gehad. Nadat ik aan had gegeven dat wij dan voor niets op school waren heeft ze haar werk aan de kant gelegd en is afspraken gaan maken. Al met al hebben we een drukke dag gehad, allebie 4 gesprekken. Ik heb mijn eerste echt "heftige" gesprek gehad. Wij lopen al snel te zeuren over de kleine dingen in het leven, maar dit meisje heeft al een heleboel ellende achter de rug, en wordt nog bijna wekelijks met deze last geconfronteerd. Erg sneu allemaal.
Na de vermoeiende dag op school ben ik nog snel even naar de stad gegaan met Ras om zijn laatste cadeautje te kopen.

Eenmaal in de stad kreeg ik een telefoontje van het thuisfront dat de Sint een pakketje had achter gelaten per e-mail. Dus ik natuurlijk zo nieuwgierig als ik ben direct naar het Internet cafe. Daar bleek een foto van twee fotoboeken met aapjes erop naar toegestuurd te zijn! Ontzettend lief, en vooral erg mooi van de lieve pietjes uit Nederland! Een pakje was dus al binnen,... :-)
Eenmaal thuis aangekomen kon ik me moeder eindelijk verblijden met een telefoontje dat het pakketje uit Nederland aangekomen was. Helaas lag alleen het afhalbewijs in de bus, en was het postkantoor al dicht. Helaas geen cadeautjes uit Nederland op pakjesavond, maar wel gezelligheid met de meiden hier!
Rond 20.00 kwamen de meiden naar ons en hebben we onze cadeautjes uit gepakt. We hadde van te voren lootjes getrokken, en gezegd dat we alleen aan gedichten zouden doen, dus geen surprises zouden maken. De gedichten waren prachtig. Ontzettend gelachen, en zo af en toe een traantje er doorheen. We zijn allemaal goed verwend!!!

Vanochtend vroeg al een smsje van Kerstin, of ik mijn pakketje al had opgehaald bij het postkantoor. Eind van de ochtend een belletje van me moeder... Maar helaas kon ik ze nog niet zeggen dat het pakketje was opgehaald. Tegen twaalven zijn we richting het postkantoor gegaan en hadden we een half uur later thuis alles uitgepakt. Na de tranen van de lieve kaartjes van pap en mam, Opa en Jef en Jan zijn we begonnen met het uitpakken! Echt ontzettend lief! Erg leuk om wat van het thuisfront te ontvangen!
Dank je wel pap, mam, Kers, Niells, Opa, Jan en Jef!!!!

Voor zo ver mijn Sinterklaas verhaal,.... Ik hou jullie snel were op de hoogte van onze "nieuwe" avonturen!

Heel veel liefs vanuit Switi Sranan

  • 06 December 2006 - 18:53

    Rachid:

    Cissy, Adth, Kers, Neelis, Opa, J2, ook bedankt namens mij. Mooie en lieve kaartjes, leuke tijdschriften, erg leuk spel (Boonanza) en veel lekkernij.

  • 06 December 2006 - 18:56

    Rachid:

    Oeps... excuus Margje, sloeg ik je bijna over. Margje heeft mijn lootje getrokken enkele weken terug. Van haar gekregen: mooi gedicht, mooie rode polo en het spel Monopoly in reisformaat. Gisteravond een erg gezellige avond gehad, mooie gedichten, leuke cadeau's en lieve mensen.

    En een meisje was wel het liefst van allemaal... ;)

  • 06 December 2006 - 19:08

    Eva:

    Nou geloof dat jullie dit jaar wel heel lief zijn geweest ;-) zo veel kado's en dat helemaal in het verre Suriname!! Hoop dat je de komende weken je afstudeer opdracht helemaal mooi kunt afronden. Ennuhhh dan kan ik me voor gaan bereiden op jullie thuiskomst!
    Dikke zoen, Eva

  • 06 December 2006 - 20:09

    Cis:

    al met al is het allemaal goed gekomen en zijn de doosjes op de juiste plaats beland. Het was wel allemaal spannend. Nu op naar de kerst en hopen dat het kado wel op tijd wordt bezorgd. Nieuwsgierig....??? :-)

    Er is dus nog een hoop werk te verzetten om het afstudeerproject tot een goed einde te brengen. Ik vertrouw erop dat alles goed komt.

    dikke kus van mij

  • 06 December 2006 - 21:22

    Kers:

    Schijnt de zon al weer een beetje bij jullie??? ik hoop het niet voor jullie....want anders is de verleiding naar het zwembad vast groter dan werken aan het project...;-)
    Ik ben blij dat Ras en jij blij zijn met de pakjes...Het heeft ons een hoop bloed, zweet en tranen gekost om alles bij elkaar te zoeken!
    Succes met jullie project en met het spelen van de leuke spellen!
    Liefs

  • 07 December 2006 - 08:05

    Mir:

    Boonanza is leuk hoor.. heb ik ook..

  • 07 December 2006 - 08:55

    Christi:

    fijn dat jullie zo hebben genoten van de cadeautjes van elkaar en van famillie, kan me dat goed voorstellen!!
    succes met het aanpassen van het afstudeer traject,ben benieuwd welke vorm het gaat krijgen. toi toi
    kus

  • 07 December 2006 - 23:24

    Rachid:

    Hi,

    JOEHOE... ben dol op het spelletje Boonanza. Kim en ik spelen dagelijks een potje.

    -x-

  • 08 December 2006 - 08:28

    Joyce H.:

    Hallo,
    ik raak wel erg benieuwd naar Boonanza!
    Kerstin: leuke reactie van jou op 6/12
    Groetjes allemaal...

  • 08 December 2006 - 13:14

    Aniet:

    Heey, zo te horen is Sinterklaasje erg lief voor jullie geweest... ;-) voor mij ook hoor! En al leuke plannen voor Kerst en Oud&Nieuw? Maarre niet alleen eten, zuipen en naar de stad he, werken zal je ;-) Kusje

  • 09 December 2006 - 16:35

    Mo:

    leuk verhaal! mis alleen de foto's!vanavond gaan we hopenlijk weer gezellig naar de film...en dat bonanza...ik ben benieuwd.ik heb t op stage vorig jaar een keer gedaan maar toen vond ik er niks aan,maar toen speelde ik ook met een meisje die alleen maar kon valsspelen dus misschien lag het daaraan.....nou ja het komt wel goed. oke mijn berichtje wordt te lang maar wat ik nog wilde zeggen jullie moeten echt nog naar Jaw-Jaw. Lekker met z'n 2tjes een paar dagen ertussen uit.al zijn t er maar 2 tis de moeite waard echt waar. nou tot later!!!!!!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2007

Ik ben er weer...

29 Januari 2007

De familie is weer compleet...

23 Januari 2007

Mijn dagen in het binnenland....

16 Januari 2007

Op het laatste nippertje toch nog....

12 Januari 2007

stage is afgerond....
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 64382

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: