Kerst en vechten? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu Kerst en vechten? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu

Kerst en vechten?

Door: -=PindaPower=-

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 December 2006 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Ik heb deze week de smaak te pakken met het schrijven van berichtjes. De ene week maak je niks mee en de andere week vliegen de activiteiten je weer om de oren! Zo ook deze week.

Omdat et natuurlijk bijna kerst is, en ik graag na tweede kerstdag een "kerstbericht" achter wil laten vertel ik jullie nu alvast wat er de afgelopen paar dagen gebeurt is in het mooie, regenachtige Suriname.

Afgelopen woensdag avond ben ik met Madeleine en Monique naar The Lady's night geweest in Millemium. Dit is een kleine discotheek iets buiten de stad. Helemaal op gedot en met een goed humeur zijn we per taxi vetrtokken. Toen we aankwamen zaten er een handje vol mensen in die tent! MMM,... was het eerste door mij heen ging, wat moet dit voorstellen? Gelukkig was het binnen een uur hartsikke druk (nachtleven begint hier tussen 0100 en 0200). Gelukkig maar... Na wat uurtjes dansen en kletsen ben ik om 0300 met de taxi richting huis gegaan! Tijdens het wachten op de taxi heb ik even naar NL gebeld, Kerstin was alweer onderweg naar haar stage, raar idee dat ik toen net op weg was naar mijn bedje! Bij thuis komst lag Rachid lang uit in bed. Met moeite heb ik hem zachtjes aan de kant kunnen duwen, en ben ik na een uurtje of twee woelen eindelij inslaap gevallen.

Helaas ging om 0730 de wekken alweer. KERSTFEEST met onze collega's op school! Met kleine ogen ben ik de auto in gestapt en heeft Rachid me afgezet op school. Daar aangekomen bleek dat we een uitgebreide maaltijd zouden krijgen, en aan de a4tjes die we kregen kon ik opmaken dat er veel kerstliederen gezongen zouden worden. Om 1000 waren eindelijk alle collega's op school, en konden we beginnen met de opening. Uiteraard eerst het gebed, en een aantal preken! Daarna zongen alle vrouwen uit volle borst de kerstliederen op het a4 blaadje (ik heb zachtjes meegdaan). Na de officiele opening werden de borden met eten opgeschept. Voorgerecht een soepje, en als hoofdgerecht een bord vol Surinaamse gerechten! Nagerecht was een glaasje champagne!
Na het eten en de afsluiting heeft Rachid mij weer opgehaald op school. Eenmaal thuis, het bed ingedoken, en een filmpje gekeken. In de avond nog even gesport en met Monique in het bubbelbad gebubbeld!
In de tijd dat ik ben gaan sporten en heb gebubbeld had Rachid een tennistoernooi. Helaas, 2 wedstrijden verloren! Na het toernooi zijn we samen naar het NIS gegaan. Dit is een heel groot sportgebouw waar deze avond een "vechtsportgala" werd gehouden. Echt onwijs gaaf!

Bij aankomst mocht ik als student naar binnen, maar Ras niet (had geen studentenkaart mee). Eenmaal binnen heeft Rachid ons naar de VIP plaatsen kunnen klesten. Omdat hij voor sportzaken werkt konden wij plaatsnemen vlakbij de ring.
Het was een en al sensatie in de hal. Eén grote zaal met de ring in het midden, mooie lichten en goed commentaar! Helaas hebben wij de eerste twee partijen gemist. Maar ondanks dat heb ik de avond echt genoten. In eerste instantie vond ik het eng om te zien hoe iedereen klappen kreeg. Maar na een half uurtje was ik het gewend... Al kan ik het me niet voorstellen dat ik voor de lol in de ring zou gaan staan...!!
Op de terug weg in de auto hebben we nog lang nagepraat over het gala. Tot op dit moment heb ik van alle (sport)activiteiten die ik heb gezien in Suriname, het meest van dit gala genoten! Fantastisch was het!!!!
Na thuiskomst nog een film gekeken, de adrenaline was te veel om al inslaap te vallen!
Deze dag dus twee uieterste.... Kerstfeest en een vechtsport gala. Wat een mooie dag...

Na de kerst weer een nieuw bericht uit het regenachtige Paramaribo!

"FIJNE FEESTDAGEN"

• 23 December 2006 - 09:42

Kers:

Hi zusje... dat was zeker raar, jij op weg naar je bed en ik naar stage om 07.00 uur 's ochtends. Wat leuk zo'n vechtgala...ZOu dat ook wel eens willen zien. En een kerstdiner slaan ze dus bijjou op school ookniet over. Lekker en apart Suri eten met kerst. Ik ga vandaag even een kijkje nemen bij de kerstwedstrijd in Ede, ben benieuwd. Zwem ook nog 4x50 meter mee. Dat wordt lachen! We spreken elkaar dit weekend. KUS

• 23 December 2006 - 11:07

Cis:

Hoi feestbeest!
    je kerst dus in suri, ben benieuwd hoe je dit ervaart. Vind het wel een raar idee dat je er niet bent. Toch in gedachten zal je heel dicht bij ons zijn. Hoe spannende kado door een nieuwsgierige Kers en Nielss wordt uitgepakt hoor je gauw!

Oja, er ligt nog een kado voor jullie hier thuis. Daar maak ik kerstnacht een foto van en stuur je die toe.

kus en een fijne kerst samen met Rachid

• 23 December 2006 - 14:16

Christi:

nu maar hopen dat het vechten je niet nog meer gaat interesseeren, anders krijgen we straks een casinoverslaafde, agressieve spelletjesfreak terug, en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling ;)
    Ik hoop dat jullie hele fijne kerstdagen hebben daar, en wens jullie het allerbeste toe!!!
    dikke zoen

• 23 December 2006 - 16:09

Ouders Van Monique:

Hele fijne feestdagen en een gezond en liefdevol 2007. En geniet deze week van de vakantie die jij ongetwijfeld ook zult hebben.Dit geldt natuurlijk ook voor Rachid.

• 23 December 2006 - 21:06

Niells:

He Kim,

Fawaka? Alles bun daar in sranan?
    Leuk man zo'n boksgala! leuk om te zien dat jullie zo genieten. Terwijl je zusje net de longen uit haar lijf heeft gezwommen zit ik in het tropische gedeelte van nederland (haha) een bericht te tikken naar jou!

Ik wil jullie dan ook vanuit deze stek een hele goed kerst toewensen en heel veel geluk, liefde, gezondheid en succes toewensen voor 2007!!

Een hele dikke kus en doe de groetjes aan Ras.

Niells

• 24 December 2006 - 10:23

Kleintje:

he aap!

Alles goed daar?
    Hier wel :)

Maar ik wil je even fijne feestdagen wensen! En alvast een gelukkig 2007!

Ik kijk trouwens uit naar 5 Feb. :D

Kus

• 24 December 2006 - 17:37

Rianne:

Hoi Kim en Rachid,
    Ik wil jullie hele fijne feestdagen wensen. En een gelukkig en gezond 2007

Heel veel plezier nog daar in suriname he.

Groetjes van Rianne

• 24 December 2006 - 18:38

Kerst-in:

Hey, Net ons eerste kerstdagje achter de rug.We hebben gefondued met de familie van Niells. Was lekker....vollebuik.Wat zijn jullie plannen???
    Dikke KERSTzoen van ons

• 24 December 2006 - 18:56

Joyce H.:

Hoi Kim en Rachid,
    ik ben er niet zeker van of het kerstkaartje op tijd in Suriname aankomt, dus: fijne kerstdagen en heel veel goeds in het nieuwe jaar voor jullie beiden.
    Liefs, Ernst, Paul en Joyce

• 25 December 2006 - 20:37

Jan:

hoi vandaag niet aan de telefoon maar wij wensen jullie een heel fijne kerst en een heel goed nieuw jaar.
    Het programma dat je in elkaar heb gezet ziet er heel goed uit.
    kunnen we veel zien en
    wij komen er van genieten
    tot over een paar weekjes
    gr. jan & Bertha

• 25 December 2006 - 22:24

Kers En Niells:

Eerste kerstdag zit erop, Kim en Ras. We hebben jullie aanwezigheid gemist! Raar..zo zonder jullie. Fijne tweede kerstdag! Dikke zoen en heel veel liefs van ons