Aan alles komt een eind.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind....

Door: -=PindaPower=-

Blijf op de hoogte en volg Kim

08 Januari 2007 | Suriname, Paramaribo

Zo! Ik begin me nu echt te realiseren dat het einde begint te naderen. Alle dagen van de maand maken we nog maar één keer mee. Over een maand zit ik al lang en breed weer in het koude kikkerlandje en heb ik zelfs al een dag onderwijs gehad in Nijmegen. Een ontzettend raar idee.
Op het moment ben ik ontzettend druk met de laatste loodjes voor het schrijven van mijn afstudeeropdracht. Mijn stagebegeleider is ontzettend trots op het geen wat we hebben gemaakt en op onze werkzaamheden (hij heeft zelfs adressen van kennissen in het pedagogisch werkveld gegeven waar wij kunnen soliciteren, dat zegt genoeg toch?) . Nu nog afwachten wat ze er op school in Nederland van vinden.

De afgelopen week ben ik weer één dag naar mijn stage school geweest. De kerstvakantie is hier halverwege de week afgelopen. In Nederland zou dat echt nooit gebeuren. Op school heb ik een paar afsluitende gesprekken gevoerd met leerlingen en morgen volgt de rest. Bij een aantal leerlingen vind ik het moeilijk om ze achter te laten. Wetende dat ze ontzettende problemen hebben en jij een luisterend oor voor ze was. Iemand die ze konden vertrouwen. Helaas is het niet anders, en wist ik van te voren waar ik aan begon. Gelukkig kan ik het redelijk goed van me afzetten. En de leerlingen begrijpen dit gelukkig ook.

Van het weekend ben ik begonnen met een grote schoonmaak. Ik heb mijn stapels papierwerk en kleding uitgezocht. De helft van mijn papierwinkel verdwijnt de prullenbak in (wat kan je in zo'n korte tijd veel rotzooi verzamelen zeg!!!). Voor een deel van mijn kleding heb ik een goed doel gevonden, een collegaatje van Rachid kan ik hier erg blij mee maken. Onze kersboom, die ons kerstgevoel compleet moest maken het einde van 2006, geven we een mooi plekje op het Internaat waar Margje en Monique stage lopen!

Ik ga de laatste weken hier nog ontzettend genieten . Ga veel dingen doen, en ben veel buiten de stad te vinden na deze week. Deze week de laatste dingen op school, laatste intervisiebijeenkomst en eindevaluatie. De week erna naar het boven- suriname gebied voor een week. Over 17 dagen komt mijn familie al. Daar kijk ik ontzettend naar uit. De afsluitende week heerlijk met hen op pad.....

Voor de meeste van jullie.... TOT SNEL!!!!

Kim

(wees allemaal de laatste paar weekjes nog een keer actief/ impulsief,... en verblijd me met een leuk berichtje...:-) )

  • 08 Januari 2007 - 06:35

    Jef:

    Hé lief nichtje, het schiet inderdaad op. De laatste lootjes .... Geniet er nog even van! We zien jullie de 10e.
    Dikke kus. Jef

  • 08 Januari 2007 - 06:44

    Cis:

    geniet van jullie laatste weken. In de allerlaatste twee weken komen we jullie verblijden met een bezoek! Ik kijk er naar uit!

  • 08 Januari 2007 - 07:30

    Mir:

    Ben weer BACK in TOWN! Mijn wintersport was nog geslaagd met heerlijke verse sneeuw en een paar dagen ZON! Alleen ben ik ook beetje ziek geweest.. beetje met slappe beentjes toch kunnen boarden! Nu thuis..vandaag staat in het teken van spullen in dozen doen (moet me kamer leeg hebben) en me visum regelen! Ach.. de hele week vrij, dus komt vast goed! Tja.. bij jou het eind, bij mij het begin! Maar ik zie jou ook snel, de tijd vliegt! haha..
    Geniet Kimmie van de laatste dingen! Mis je!
    Kus Mir

  • 08 Januari 2007 - 07:47

    Doen:

    Hey lieve Kim,
    Ben je net goed en wel gewend aan je leventje in Suriname, moet je je alweer opmaken voor een terugreis :(

    GENIET, GENIETER & GENIETEN!

    Zie je snel!

    Liefs Doen

  • 08 Januari 2007 - 09:48

    Anne-Renske:

    Heej Kim,
    leuk je even gesproken te hebben. Super dat je afstudeerproject zo goed gelukt is! Veel plezier nog met alles wat je nog kan doen, geniet ervan en denk nog maar even niet aan Nederland!
    liefs, Anne-Renske

  • 08 Januari 2007 - 10:18

    Eefje:

    Kimmie......

    Je komt weer bijna naar huis, vind ik gezellie joehoee maar voor jou minders ja. Geniet er nog flink van de laaste weken maar dat zal wel lukken met je familie dichtbij je! Tot snel meissie. Heel veel liefs x eef

  • 08 Januari 2007 - 10:19

    Els:

    De tijd gaat inderdaad snel zeg.Toen jullie weggingen dacht ik het duurt nog eeuwig voordat ik naar Amerika ga maar ondertussen ben ik ook al weer terug en beginnen vandaag de colleges weer. Geniet van je laatste weekjes daar en natuurlijk de tijd met je familie en tot snel.

    Liefs Els

  • 08 Januari 2007 - 10:51

    Christi:

    Ja ja, de tijd vliegt voorbij, dat gebeurd hier in nederland ook. Zo beland je van de feestdagen weer in een zwart gat vind ik altijd, bah.
    geniet jij maar goed van het heerlijke weer daar, en je laatste lootjes bij je stage, straks ga je het nog missen ook.
    kortom, have fun en geniet van alles!
    x

  • 08 Januari 2007 - 11:30

    Marieke:

    He Kim! Wat is die tijd hard gegaan, al bijna tijd om naar huis te gaan! Maar nog bijna een maand te gaan, geniet er maar van, zeker de dagen met je familie... x Marieke
    p.s. heb je m'n kaartje gehad of is ie nog onderweg?

  • 08 Januari 2007 - 19:12

    Cynthia:

    Hey kim,
    Wat fijn om te lezen dat je nog zo geniet. Ben echt benieuwd om te lezen wat jullie precies allemaal hebben gemaakt voor het afstuderen.Heel veel plezier en succes nog! dikke kus van mij

  • 08 Januari 2007 - 19:17

    Cynthia:

    OOh die foto van jou en ras met die sterretjes is echt super mooi!!

  • 08 Januari 2007 - 19:25

    Kers:

    Morgen nog 2 weken werken!! En dan ga ik me spullen pakken om naar Suri te gaan. Kan bijna niet wachten! Op stage is het leuk...moest wel weer even wennen....Vroeg op staan..dat was het moeilijkste! He zus, tot snel!!! Dan pak ik je even heerlijk vast..

    Dikke zoen

  • 08 Januari 2007 - 19:26

    Kers:

    OOOWWW succes met de laatste loodjes...en strax in de BushBush....Pas je goed op? Wat ga je daar eigenlijk precies doen?
    Kusje

  • 09 Januari 2007 - 10:31

    Ilja:

    hey lieve kimmie!
    je komt weer bijna terug, de tijd is omgevlogen. Als je ziet hoe snel het allemaal gaat, en voor jou vooral. je bent al bijna klaar met de opleiding, alleen nog wat vakken...!!! dat is ook raar he. Ik weet nog als de dag van gisteren dat we op introductiekamp gingen, en nu zijn we bijna pedagogen! ga nog even lekker genieten, want daar heb je deze maand nog lekker de tijd voor! heel veel plezier voor ras en jou en voor strakjes met je familie!!!
    dikke kus iel

  • 09 Januari 2007 - 21:31

    Joyce H.:

    Hallo Kim,
    jullie zullen Suriname missen, nou ik toch wel het dagelijks kijken of er nog nieuws van jullie is. Wat hebben 8 januari toch veel mensen gereageerd op je laatste bericht. De laatste loodjes en laatste gesprekken maken toch wel dat je met een heel erg goed gevoel deze Surinaamse periode kunt afsluiten dacht ik. Geweldig. Een heel mooie ervaring en belevenis samen met vooral Ras, en niet te vergeten je studievriendinnen, dat je je leven meedraagt.
    Liefs...

  • 10 Januari 2007 - 22:25

    Rianne:

    Hai Kim,

    Nog een paar weekjes, geniet er nog even van.
    Fijn dat je familie ook komt.
    Groetjes Rianne

  • 11 Januari 2007 - 14:58

    Joyce H.:

    Hoi Kim,
    ik zit nu achter de compu en kijk uit het raam. Je wilt het niet weten, maar slecht weer dat het is. Harde regen en vreselijk harde wind. Lekker dat ik vandaag niet meer weg hoef.
    Doei..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2007

Ik ben er weer...

29 Januari 2007

De familie is weer compleet...

23 Januari 2007

Mijn dagen in het binnenland....

16 Januari 2007

Op het laatste nippertje toch nog....

12 Januari 2007

stage is afgerond....
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 64377

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: