Een paar dagen van niks doen.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu Een paar dagen van niks doen.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu

Een paar dagen van niks doen....

Door: -=PindaPower=-

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 November 2006 | Suriname, Paramaribo

De echte donkere dagen zijn in Nederland nog niet echt geweest heb ik gehoord. Hier beginnen ze nu echt te komen. De regen blijft maar aanhouden, en vele donkere wolken houden de zon tegen. Ik vind het persoonlijk echt heel erg jammer want voel me beperkt in de dingen die je kunt doen. De aankomende weken wordt het dus spelletjes spelen, veel films kijken en hard aan de slag met het afstuderen. Lekker liggen en zwemmen bij Torarica heeft geen zin meer….

De afgelopen dagen heb ik “onder de wol”gelegen. Ik ben een beetje ziekjes. Denk grieperig. Vorige week voelde ik me al niet zo goed, maar deze week ben ik dan ook echt verkouden geworden, en voelen mijn spieren een beetje lam en moe aan. Dus even een TIME – OUT en weer een beetje opkrabbelen maar!

Gister (woensdag) ben ik pas rond een uur of elf uit mijn bedje gekropen. Rachid was al enige tijd wakker en had een lekker kopje thee gezet Eigenlijk moest hij werken, maar wilde me niet alleen laten (echt een schat is het). Daarna hebben we ontbeten en ben ik terug het bed in gegaan om een film te gaan kijken. Even later stond Ras voor het bed en vertelde me dat de postbode was geweest. JOEPIE…. Ik had twee grote enveloppe en 2 kaarten gekregen. De twee grote enveloppe waren van Kerstin afkomstig. Heerlijk twee tijdschriften gekregen en twee bikini’s. Jammer genoeg is het daar nu het weer niet voor….. Ook had ik een kaartje van pap, mam, Kers en Niells gekregen. Daarin stonden allemaal hints over het sinterklaas pakketje dat deze kant op aan het komen is!!! Ben nu helemaal zenuwachtig aan het worden. Verder een kaartje van Nella gehad. Zo leuk,.. mijn dag was weer helemaal goed! De tijdschriften heb ik al bijna helemaal uit. Ik geniet er echt van om de mode in NL te zien en om er over te lezen. Tevens zijn de waargebeurde verhalen ook echt stukken tekst waar ik me helemaal in kan verdiepen. Ik lees dan ook alle lettertjes die het tijdschrift heeft.

S’avonds ben ik met Ras ergens wat gaan eten. Heb er erg van genoten, maar het was misschien niet zo verstandig. Na vannacht ken ik de weg naar de WC in het donker uit mijn hoofd! Voor de rest heerlijk geslapen en bijtijds opgestaan.
Gelijk naar de brievenbus gerend, maar helaas nog geen afhaalbewijs van het postkantoor om het pakketje op te halen. Me moeder kan de spanning ook al bijna niet meer verdragen en belde me net al met de vraag of het pakketje al aangekomen is!!! Hahahaha!!!! Wat een familie….

Verder zijn de andere meiden vandaag voor twee dagen naar Brownsberg gegaan. Samen met de moeder van Margje en Johan zijn ze deze trip gaan maken. Ik hoop dat ze beter weer hebben dan dat wij hier in de stad hebben. Ook ben ik benieuwd naar hun verhalen….. Brownsberg staat voor mij in de planning in januari wanneer de familie overkomt!

Ik ga het lekker rustig aan doen de aankomende dagen en houd jullie snel weer op de hoogte van hopelijk wat meer spectaculaire dingen die we mee gaan maken…

Liefs vanuit hier….

  • 30 November 2006 - 19:03

    Caroline:

    hey balen dat je je niet zo lekker voelt! wel goed voor jezelf blijven zorgen he!! maar rachid is daar al goed mee bezig lees ik! lief van hem.

    hoe is het verder? lukt alles met afstuderen? geniet nog van de tijd in suriname.. en tot spreeks kuskus caroline

  • 30 November 2006 - 19:04

    Sylvia:

    Hoi Kim
    Nu ben ik de eerste die jouw site opende!
    Het was weer een leuk verhaal!
    Veel liefs uit Wageningen

  • 30 November 2006 - 19:05

    Sylvia:

    Tweede dus!

  • 30 November 2006 - 19:45

    Eva:

    Hoi Lieverd!! Nou hier is het ook inneens koud! Was het gister nog 14 graden, was t vandaag ineens nog maar 4!! Brrrr. Heb ik ook nog es Franck zn fiets laten jatten, wat ben ik toch een dommie, nu moet ik met de bus overal heen (heb dus nog geen last van de kou). Hoop dat je je al wat beter voeld. Ennuh, krijg je al zin om weer lekker te shoppen in NL?? Zeker na t lezen van die bladen, HAHA, gaan we allemaal inhalen hoor!
    Dikke zoen, Eva

  • 30 November 2006 - 21:04

    Kers:

    Ik kan ook niet wachten tot dat de kadootjes er zijn! haha.... Ik ben benieuwd wat de Sint opgestuurd heeft vanuit Suri en ik ben benieuwd wat jullie van de kadootjes vinden die vanuit NL opgestuurd zijn! Spannende tijden..We lijken we kleine kinderen!

    Hoop dat de doos snel aankomt, laat je het weten?

    Kus

  • 30 November 2006 - 22:27

    Cis:

    dit keer geen spannende verhalen. Alleen maar ziekjes geweest of nog en dan ook nog die postbode die maar niet komt met de doosjes! Je zou er buikpijn van krijgen denk ik zo. Heb op internet foto's van Brownsberg gezien. Verheug me nu al op de tripjes die we gaan maken. Ziet er allemaal prachtig uit! kus

  • 01 December 2006 - 07:48

    Els:

    Hey Kim,

    Van harte beterschap. Echt balen dat je ziek bent. Maar beter nu het regent lekker onder de wol dan toen het nog mooi weer was. Hopelijk voel je je snel weer de oude en kan je genieten van je sinterklaas pakket. Tot mails.

    Liefs Els

  • 01 December 2006 - 12:09

    Marike:

    Beterschap Kim! Gelukkig is je lieve vriend bij je, laat je maar een beetje verwennen! Liefs marike

  • 03 December 2006 - 14:06

    Christi:

    Nou, ziek maar lekker uit, neem er de tijd voor voordat het erger wordt! En wat leuk dat je post krijgt, kan me voorstellen dat je daar helemaal naar toe leeft, vooral nu rond deze tijd van het jaar. Zou willen dat ik mn zussie of broer ook iets kon sturen, maar die reizen constant van hot naar her, dus dat gaat niet lukken. Ook dank voor je lieve mail, ik ga je snel terug mailen!!!
    Wordt maar gauw beter en pas goed op jezelf!
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2007

Ik ben er weer...

29 Januari 2007

De familie is weer compleet...

23 Januari 2007

Mijn dagen in het binnenland....

16 Januari 2007

Op het laatste nippertje toch nog....

12 Januari 2007

stage is afgerond....
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 64381

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2006 - 01 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: