Weer bijna de oude... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu Weer bijna de oude... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Bale - WaarBenJij.nu

Weer bijna de oude...

Door: -=PindaPower=-

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 December 2006 | Suriname, Paramaribo

De weg naar de toilet is gelukkig afgenomen. Alhoewel ik me nog niet helemaal de oude voel onderneem ik weer allerlei "gezellige" dingen.

Zo is afgelopen week het fimfestival begonnen "The Back Lot". Dit is een documentaire festival waar films/ documentaires gedraaid worden uit allerlei verschillende landen. Rachid en ik zijn de tijd dat we hier zijn echte film- fans geworden en keken dan ook al een tijdje uit naar dit festival. Tot nu toe hebben we drie films gezien. En hebben we er nog vele op ons lijstje staan. We hebben nu een film gekeken over de ellende van drugs/ criminaliteit en AIDS in Afrika, een film over de kinderarbeid in China, en een film over lichamelijk gehandicapte rugby spelers die in voorbereiding zijn op de Paramlympics en waarin zij vertellen over hun revalidatie tijd en de emoties die daar bij gepaard gaan. Deze laatste film kwam dus erg dicht in mijn straatje van mijn CIOS opleiding. Erg mooi om te zien, en het heeft mij aan het denken gezet wat ik nu eigenlijk wil. Met kinderen werken op de maniet wat ik nu doe, of toch de uitdaging aan gaan om om op een pedagogische manier met (lichamelijk/ verstandelijk gehandicapten) kinderen te werken met als hulpmiddel de sport te gebruiken. Mmmmm,... een vraag waar ik hopelijk nog tijdens het afronden van mijn studie achter ben gekomen.

Verder heb ik de hele week erg rustig aangedaan. Rachid heeft ontzettend goed voor me gezorgd en me gewoon in bed laten liggen wanneer ik daar behoefte aan had. Ook zijn we op pad gegaan naar de stad, wezen internetten en een aantal keer de poging gedaan om naar Torarica te gaan om te zwemmen. Helaas was de regen telkens de spelbreker...

Donderdag zijn we naar de Jaarbeurs geweest. Dit is een beurs waar verschillende stands staan met allerlei producten die ze aanbieden tegen gereduceerde prijzen. Erg aantrekkelijk dus voor het Surinaamse volk, maar ook voor studenten als wij. Erg gezellig was het, en ze hadden een hoop leuke "hebbe-dingen".

Vrijdag ben ik niet gaan werken. Ik voede me nog te zwak om me in te spannen en naar de problemen van de kinderen te luisteren. Madeleine was niet in de stad, dus zou het betekenen dat ik helemaal alleen was. Met dit in het vooruitzicht ben ik, na dat ik me ziek had gemeld, weer het bed in gedoken om er pas weer VEEL later uit te komen. De rest van de dag een beetje aangerommeld in huis, en in de middag richting stad gegaan! S'avonds zijn Ras en ik naar de film gegaan en daarna samen met Monique naar het Casino gegaan. Mmm, ik begin het te leren. Had een winst van 170 SRD, maar was te hebzuchtig en wilde meer winnen. Uiteindelijk ging ik naar huis met een winst van 25 SRD! Iets is beter dan niets....

Zaterdag wederom uitgeslapen en erg rustig aan gedaan. In de vooravond weer naar één van bovenstaande films gegaan en daarna met Monique en Madeleine gaan eten bij de PIZZA- HUT!!! De PIZZA-HUT zullen velen van jullie denken... Jah jah... Ik heb pizza gegeten, maar dan zonder kaas. Het meisje van de bediening wist niet wat ze hoorde... Een pizza zonder kaas? Dat maakt uw pizza wel erg droog hoor mevrouw... Zei ze... hahaha! Vertelde haar toen dat ik al 23 jaar geen pizza's met kaas at en toen liep ze weg! Maar heb er van genoten, me buik zat goed vol! Daarna weer naar de film gegaan (kosten zijn 7,50 SRD = ongeveer 2 Euro. Monique is meegegaan. Daarna weer een "gok" gewaagd in het Casino, maar deze keer had ik pech... SNIK!

Zondag ochtend vroeg opgestaan om naa Mata te gaan. Dit is een Indiane dorp op ongeveer 1,5 uur rijden vanuit de stad! Met een heel "ouder" gezelschap zijn we daar naartoe gegaan om daar vervolgens de hele dag niks anders te doen dan af en toe even zwemmen, maar vooral veel slapen en kletsen! Viel me dus een beetje tegen. Had verwacht dat we zouden wandelen en wat van de omgeving zouden zien! Helaas, voldeed het niet aan mij verwachting.
In de avond met het thusifront gebeld. En die hebben de Sinterklaas cadeautjes ontvangen! Ze waren er erg blij mee (zie foto's).

Nu maar afwachten of de Sint mij nog optijd kan vinden.....

• 04 December 2006 - 06:13

Cis:

Yeeh.., alweer van mij de eerste reactie!
    Gelukkig gaat het beter met je! Doe het nog eventjes kalm aan.
    Je hebt ons goed verrast met de kadootjes. Vooral het naambordje met het verhaal wat er achter zit.
    Tja, idd nu afwachten of de boot van Sinterklaas op tijd in Suri aanlegt.
    Hou ons op de hoogte!
    kus

• 04 December 2006 - 08:41

Mir:

Kijk uit Kim, je wordt nog verslaafd aan het Casino bezoeken..
    Het weer is hier idd raar, ben bang voor groene pistes..
    Fijne Sinterklaas! Kuss

• 04 December 2006 - 09:36

Cella:

Hai gokverslaafde!

Weer een leuk verhaaltje! Ben blij dat je weer een beetje beter bent!

• 04 December 2006 - 09:38

Cella:

Hai gokverslaafde!

Weer een leuk verhaaltje! Ben blij dat je weer een beetje beter bent!

• 04 December 2006 - 09:57

Anne-Renske:

Heej Kim,
    gelukkig dat je weer aan het opknappen bent en leuke dingen kan doen! Fijne sinterklaas, niet teveel vergokken in het casino en succes met je afstudeerproject!
    liefs, Anne-Renske

• 04 December 2006 - 10:38

Eefje:

Kimmie,

Ik vond het zo leuk je ff te spreken was er helemaal vrolijk van!!! Fijn dat je je weer beter voelt en we houden elkaar op de hoogte van alles!!!!

dikke x eef

• 04 December 2006 - 10:52

Niellsje:

He Kimmie,

Gelukkig gaat het weer wat beter met je. Doet me goed om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt...

Doe Rachid de groetjes en ik spreek je snel...

Kus Niells

• 04 December 2006 - 17:44

Ilja:

hey gokker!!!
    Het gaat daar dus nog steeds goed ondanks je griepje. ik ben nu ook een beetje aant kwakkelen, heb ontzettend keelpijn, maar mede omdat ik zo hard heb gegeild in de rollercoaster en de space mountain!!haha. want ik ben naar euro disney geweest. samen met mijn vriendje! was echt helemaal geweldig. We hebben vier mooie dagen gehad, waarin we in een sprookje hebben geleefd (dat stuurde michael vandaag naar mij!). het was al helemaal in de kerstsfeer, lampjes een grote boom, kerstparade. en dan kom je thuis is het nog sinterklaas. wij hadden in parijs lekker pepernoten gesmikkeld, die niemand anders daar had natuurlijk. en nu dus weer thuis en gelijk weer hard aan de slag, ach ja we zijn er weer even lekker tussen uit geweest. heb je je kadootjes inmiddels ontvangen? laat maar horen wat erin zat!!!
    dikke kus iel

• 04 December 2006 - 21:31

Joyce H.:

Hoi Kim,
    fijn dat je weer beter bent.
    Groetjes...

• 04 December 2006 - 22:15

Kers:

Balen he dat de doosjes nog niet aangekomen zijn! Ik hoop dat ze onderweg niet ondeschept zijn! We gaan duimen! Vandaag gezellig met Jomi, Roos en Lisanne gegeten in Utrecht..Gezellig. In de middag eerst nog wat gegeten bij King Arthur..Raar om daar zonder jou te zijn!
    Verder alles ok! Leuk dat pa en ma foto's hebben opgestuurd! Ikmoet helaas nog geduld hebben om mijn pakjes open te maken! NIEUWSGIERIG!
    Dikke zoen

• 05 December 2006 - 08:46

Henri:

Ha Kim,

Wist niet dat jij helemaal geen kaas lust. Zit 'm in de genen die je van je vader hebt gekregen. Ik ook niet, maar een pizza zonder kaas: is geen pizza. Dus die eet ik dan wel met kaas! Nog lekkerder zijn de kaascroissantjes van het Rozenpleintje! Je weet wel. Daar waar opa ook zijn brood haalt.

Groetjes en een fijne Klaasavond! Henri

• 05 December 2006 - 08:46

Henri:

Ha Kim,

Groetjes en een fijne Klaasavond! Henri

• 05 December 2006 - 11:32

Christi:

Nou kim, zo te horen heb je er een nieuwe verslavind bij en vrees ik dat als je terug komt in nederland we niet el mundo bezoeken, maar het casino ;)
    Leuke foto's, ook van je vader en moeder met die cadeautjes, ze zijn dus goed in de smaak gevallen neem ik aan?
    Fijn dat je je al weer wat beter voeld en ben idd benieuwd welke keuze je zult maken mbt werken met kinderen of gehandicapten.
    Hoop dat je n leuke sinterklaas hebt!
    groeten, ook aan Ras. Hij moet ook weer ns n verhaaltje schrijven vind ik...
    Nou, succes met alles, en geniet!

• 05 December 2006 - 23:37

Joyce H.:

Hoi Kim,
    En Kim, goed verwend door Klaas?
    Ik las net het "kaasverhaal" van Henri. Zo langzamerhand kom ik er ook achter dat er steeds meer familieleden anti kaas zijn. Nou ja..., bijna anti kaas dan. Want lekkerbekken blijven het.
    Groetjes...

• 06 December 2006 - 05:29

Kers:

YYYEEAAHH de kadootjes zijn er.....Nog even geduld en je kan ze gaan uitpakken....Laat je weten wat je er van vindt?!
    Dikke kus